Vrei sa stii mai multe despre „Aquagimnastica”?

va inscrieti micutul la cursuri de inot copii

Aquagimnastica este cunoscuta drept o alternativa sportiva pentru persoanele care iubesc apa. Spre deosebire de polo, ori de inotul profesionist, Aquagimnastica poate fi privita ca o maniera de relaxare completa, ea fiind compusa dintr-o sumedenie de exercitii, fiecare exercitiu in parte stimuland o alta zona a corpului.

Desi poate fi considerat un antrenament dificil in prima instanta, care presupune mult prea mult efort, „Aquagimnastica” nu este o activitate sportiva atat de solicitanta, tocmai pentru ca apa reuseste sa isi „asume” peste jumatate din greutatea noastra corporala. Din aceasta cauza, in momentul in care ajungem sa depunem efort in apa, corpul nostru pare a fi mult mai usor, dar si mai echilibrat. Era esential sa amintim faptul ca miscarile sunt unele simpliste, nu deosebit de solicitante, asta inainte de a parcurge lista de beneficii pe care „Aquagimnastica” o ofera din punctul de vedere al sanatatii.

Pornind de la clasicele cursuri de inot, sesiunile de Aquagimnastica reusesc sa completeze ritualul unui adult care isi doreste sa progreseze, transformandu-si trupul intr-unul mult mai sanatos si mai ferm. Evolutia este remarcata atat la nivel locomotor, cat si in plan nervos. Exceptand adultii, exercitiile de Aquagimnastica sunt recomandate si copilasilor, chiar daca acestia au varste fragede.

Conform medicilor specializati in pediatrie, efectele benefice ale exercitiilor sportive efectuate in apa vor fi resimtite pe o perioada indelungata de timp, oferindu-i micutului toate premisele necesare pentru ca el sa dezvolte o silueta armonioasa, proportionala, diminuand totodata riscurile de cifoza, scolioza si asa mai departe. Pornind de la acest fapt, va recomandam sa efectuati mult mai des vizite medicilor pediatrii, asta pentru a va da seama daca puteti sa va inscrieti micutul la cursuri de inot copii ori la Aquagimnastica.

Un alt grup tinta caruia i se adreseaza sesiunile de Aquagimnastica sunt femeile insarcinate. Pe de-o parte, ele vor fi mult mai putin predispuse sa castige kilograme in plus in timpul celor noua luni de maternitate, avand un background perfect si pentru recuperarea rapida a siluetei dupa nasterea propriu – zisa. Pe de alta parte, Aquagimnastica este responsabila in mod direct pentru imbunatatirea tonusului muscular, dar si pentru buna functionare a sistemului cardio – respirator.

Asadar, dumneavoastra reusiti sa nu pierdeti, nici macar in aceasta perioada contactul cu viata sportiva, dar si sa va relaxati intr-o maniera originala. Carui fapt se datoreaza sentimentul de relaxare pe care il veti resimti in timpul exercitiilor? Doua sunt raspunsurile la aceasta intrebare, dupa cum urmeaza: factorul termic, respectiv contactul cu apa care este resimtit precum un masaj la nivelul burticii si al membrelor. Sa nu mai vorbim despre faptul ca exercitiile sportive efectuate in apa diminueaza drastic riscul de aparitie al edemelor limfatice si al tulburarilor de circulatie periferica.

1 mai, 2016 de Aliaj