Tehnici eficiente pentru somn – IV

Opreste-te si gandeste.
La un moment dat seara, luati cateva minute pentru a face o pauza si a observa mirosuri, obiective si sunete. Pur si simplu fiind constient poate imbunatati calitatea somnului si a functionarii pe timpul zilei mai bine decat un program formal care include tactici de reducere a stresului, sugereaza de cercetare publicat in JAMA Internal Medicine . „Un minut sau doua pot face o mare diferenta in ceea ce priveste nivelul de stres”, spune Shelby Harris , Psy.D., director de medicina comportamentala pentru somn la Centrul pentru tulburari ale somnului-trezirii din sistemul de sanatate Montefiore.

Pastrati gheata in apropiere.
Puneti o galeata de gheata cu un prosop deasupra patului, in cazul bufeurilor neasteptate . „Daca un bufeu te trezeste in mijlocul noptii, poti apuca cu usurinta prosopul si il poti pune pe gat pentru a te racori”, spune dr. Harris.

Elaborati un plan de rezerva.
„Una dintre cele mai frecvente greseli pe care le fac femeile este sa petreaca prea mult timp in pat sperand sa se opreasca, dar acest lucru poate perpetua de fapt insomnia”, spune Meena Khan , MD, asistent director de program al Programului de bursa pentru medicina somnului la Universitatea de Stat din Ohio Wexner Centru medical. Daca nu poti adormi sau te trezesti la 2 dimineata, dr. Khan iti sugereaza sa te ridici din pat. „Du-te relaxeaza-te intr-o alta camera timp de 15 pana la 30 de minute pana cand te simti somnolent”, spune ea. Este o idee buna sa te pregatesti avand o carte sau un proiect de tricotat gata

30 octombrie, 2020 de Aliaj