Metabolismul, explicat: Cum iti poti spori sistemul de ardere a grasimilor

Metabolismul, explicat: Cum iti poti spori sistemul de ardere a grasimilor

Exista un laborator de chimie microscopica in fiecare dintre celulele dvs., care lucreaza in permanenta pentru a va transforma alimentele in combustibil. Iata cum acest proces afecteaza energia, greutatea si chiar starea de spirit – si sfaturi pentru a va face metabolismul cat mai rapid si mai eficient posibil.

Deci, ce este metabolismul?
Gandeste-te ca motorul din celulele tale te tine in functiune. O masina ruleaza pe gaz; alergi pe calorii, care sunt unitati de energie. Majoritatea acestor calorii sunt arse prin corpul vostru, pur si simplu facandu-si locul de munca: alimentand celulele si mentinand inima de pompare, circulatia sangelui, respiratia plamanilor, sistemul digestiv si neuronii creierului (de fapt, 420 de calorii pe zi doar pentru a continua sa functioneze). Intotdeauna ardeti calorii, chiar daca dormiti. Iata cum functioneaza:

1. Mancati alimente.

2. Corpul tau se alimenteaza din cele mai simple forme de carbohidrati, proteine si grasimi.

3. Calorii din acele componente sunt transformate in energie, folosite de celulele si tesuturile tale pentru a se dezvolta si a se repara.

Stim ce vreti sa stiti cu adevarat: Exista o modalitate de a arde mai mult – adica sa obtineti un metabolism mai rapid? Raspunsul este da. Incepe cu ceea ce mananci si cum te misti. Alti factori:

Genetica: Este posibil sa aveti un metabolism natural mai rapid sau mai lent, desi stilul de viata are inca un impact mare.

Stresul: Stresul pe termen lung elibereaza hormonii care interfereaza cu digestia, astfel incat alimentele dvs. sa nu fie procesate la fel de eficient.

Somn: Acest lucru este critic. Cand corpul tau este in repaus, este impins in modul de conservare, asa ca arzi mai putine calorii.

Ce afecteaza rata metabolica?

Este ora pranzului! Pe masura ce corpul vostru se alimenteaza, creierul dvs. primeste semnale de feedback – de la nutrienti, hormoni si cat de mult se misca – si decide daca sa foloseasca calorii atunci sau sa le stocheze. Aceasta este consecinta acestei decizii:

Cat de mult mancati: consumati in mod constant mai multe calorii decat aveti nevoie si multe dintre cele neutilizate sunt stocate ca grasimi.

Cand mancati: Persoanele care renunta la micul dejun au tendinta de a avea o crestere a ghrelinului hormonului de stimulare a foamei la ora de dimineata, asa ca muncesc inainte de culcare. Acest lucru poate afecta somnul, ceea ce se intampla cu metabolismul dumneavoastra.

Ce mananci: Evitati carbohidrati simpli cu continut scazut de nutrienti. Acestea sunt digerate atat de repede incat au declansat o cascada de reactii metabolice care in curand va lasa foame din nou. Veti manca mai mult – salut, kilograme in plus! In josul unei combinatii de carbohidrati si proteine complexe fibroase, care va vor tine pe deplin, astfel incat sa mancati mai putin.

18 iunie, 2018 de Aliaj