Cum tratam somnul putin si ineficient – VIII

Lasa lumina soarelui sa intre.
Impachetati-va si faceti o plimbare rapida in jurul blocului la scurt timp dupa ce va treziti. Expunerea imediata la lumina diminetii reseteaza si va ajuta ritmul somn-veghe, spune Namni Goel , dr., Profesor asociat la Divizia de somn si cronobiologie de la Universitatea din Pennsylvania Scoala de Medicina. De asemenea, va poate ajuta sa ardeti grasimile prin atingerea trigliceridelor !

0 lumina
Chiar si cea mai adanca fasie de lumina se poate incurca cu somnul tau – ceea ce poate creste inflamatia in corp, incurcandu-te cu totul, de la greutatea ta la inima, de-a lungul timpului – astfel incat o camera neagra este ideala pentru somn. Daca nu va place sa amanati in masca de somn, luati in considerare instalarea perdelelor opace, care blocheaza mai multa lumina decat cele traditionale.

Stabiliti ora de culcare
Corpul tau are un ceas intern al corpului care dicteaza cand te trezesti si dormi – se numeste ritmul tau circadian. Somnul neregulat se incurca cu acest ceas biologic. Stabiliti ora de culcare si incercati sa va tineti cat mai des posibil.

Opriti dispozitivele
Opriti toate dispozitivele electronice, inclusiv telefonul! Lumina emisa de tablete, laptopuri si smartphone-uri va poate tine treaz pe timp de noapte, poate face mizerie cu nivelurile de melatonina, hormonul sleepytime si va poate trezi daca bazaie in mijlocul noptii.

30 decembrie, 2020 de Aliaj