Cum putem sa ne imbunatatim memoria – II

Ardeti calorii suplimentare in fiecare zi
Un studiu a constatat ca adultii in varsta care au ars 300 de calorii in fiecare zi ca urmare a oricarui tip de activitate fizica (300 de calorii echivaleaza cu aproximativ 30 de minute de jogging) au avut o reducere de aproape 90% a ratei de declin mental in comparatie cu persoanele care au facut cea mai mica cantitate de miscare. Vestile bune? Cercetarea a analizat activitatea generala . Desigur, o calatorie la sala ajuta, dar la fel poate fi si miscarea zilnica, cum ar fi gradinaritul, mersul la magazin si luarea scarilor. Cheia este sa gasesti obiceiurile de exercitiu care iti plac si sa le faci la fel de obisnuite ca spalatul dintilor. LAURA MIDDLETON, dr., Profesor asistent de kinesiologie, Universitatea din Waterloo, Ontario

Dormi 7 ore pe noapte
Cercetarile arata ca a dormi prea mult (mai mult de 9 ore) sau prea putin (mai putin de 5) este asociat cu o memorie mai slaba in viata ulterioara. Cea mai mare surpriza? Expertii au descoperit ca modelele de somn din anii ’50 si ’60 pot avea efecte pe termen lung asupra sanatatii creierului. SFAT: Daca aveti probleme cu adormirea , indepartati fata ceasului de la dvs. (privirea la el cand incercati sa va indepartati poate creste stresul, ceea ce face mai greu sa dormiti). ELIZABETH DEVORE, SCD, epidemiolog asociat, Divizia Channing de Medicina in Retea, Spitalul Brigham si pentru Femei, si instructor in medicina, Harvard Medical School, Boston

Mananca praf de cacao
Antioxidantii din pudra de cacao va pot ajuta sa va sporiti abilitatile de gandire . Incercati sa amestecati 1 lingura de cacao praf cu lapte degresat sau presarati-l in cafea. De asemenea, puteti incerca un patrat de ciocolata neagra, dar asigurati-va ca are un continut ridicat de cacao (cautati 70% sau mai mult pe eticheta).

22 ianuarie, 2021 de Aliaj