Cele mai bune alimente pentru consumul de vitamina D

vitamina D

Daca credeti ca vitamina D este necesara numai pentru construirea si mentinerea oaselor puternice, ganditi-va din nou. In timp ce aceasta vitamina solubila in grasime – denumita uneori „vitamina soarelui”, deoarece este produsa in mod natural in organism atunci cand razele ultraviolete ale soarelui sunt absorbite in piele – este vitala pentru cresterea oaselor si o deficienta a acesteia poate duce la probleme legate de oase (cum ar fi fracturile si osteoporoza), ea detine si alte beneficii esentiale pentru sanatate.

Fiecare tip de tesut si celula din organism are receptori pentru vitamina D sau metabolitii sai. De fapt, studiile efectuate in ultimii doi ani au constatat ca o lipsa de vitamina D ar putea creste riscul de dureri de cap cronice si cancer de vezica urinara. Dimpotriva, cantitati adecvate de aceasta vitamina au fost legate de imbunatatirea sanatatii inimii (reducerea riscului de atac de cord si accident vascular cerebral) si de protectie impotriva racelii si a gripei.

Deoarece petrecerea timpului liber in aer liber sub razele soarelui in fiecare zi nu este o realitate pentru majoritatea dintre noi, multi oameni se bazeaza pe suplimente pentru doza zilnica de vitamina D.

Exista cateva alimente care sunt fortificate cu cantitati semnificative de vitamina D, pe care ar trebui sa le includeti in dieta dumneavoastra.

ULEI DE FICAT DE COD

Acest ulei bogat în nutrienti care este impachetat cu acizi grași omega-3 se afla pe primul loc in lista de alimente ca fiind cea mai bună sursa de vitamina D in afara suplimentelor.

CIUPERCILE

Ciupercile sunt singura sursA de vitamina D care poate fi gasită in culoarul de productie. Cu toate acestea, cultivatorii au capacitatea de a le expune la lumina ultravioletă (UV), pentru a-si creste nivelul de vitamina D.

PESTE-SPADA

Daca sunteti un iubitor de carne care incearca sa adauge mai mult peste in dieta, nu te uita mai departe. Disponibil atat in ​​stare proaspata, cat si in stare congelata, aceasta delicatesa cu continut scazut de calorii este de fapt mentionata drept friptura pentru textura carnii. In plus, pestele-spada are o aroma dulce, dureaza doar cateva minute pentru a-l gati (de obicei mai putin de 10 minute) si este destul de versatil, deoarece poate fi gatit in numeroase feluri.

IAURT

In timp ce variaza in functie de tip, precum si de brand, iaurtul bogat in proteine este fortificat cu vitamina D sii este o alegere foarte buna pentru micul dejun sau pentru o gustare aromata.

SOMON

Acest peste popular de apa rece este cunoscut pentru faptul ca este o sursa excelenta de acizi grasi omega-3 sanatosi, precum si proteine, minerale si vitamine – una fiind vitamina D. Indiferent daca va place sa fie prajit, la gratar, afumat, copt sau in orice alta combinatie, este indicat sa il consumati cat mai des.

SUC DE PORTOCALE

O ceasca  din aceasta bautura racoritoare poate contine o cantitate semnificativa de vitamina D. Ouale, si laptele sunt alte surse de vitamina D foarte importante, pe care oamenii le-au consumat de-a lungul anilor.

 

12 aprilie, 2018 de Aliaj